Op vrijdag 10 november was het dan zover en werd mijn nieuwe bank afgeleverd. Diezelfde dag nog meldde ik mijn oude bank via de mail aan bij de afdeling Grofvuil van de Gemeentereiniging. Prompt kreeg ik een berichtje terug dat mijn oude bank zou worden opgehaald op maandag tussen zes uur en half acht ‘s morgens. Wie die tijden heeft bedacht weet ik niet, maar daar gaan we verder niet over zeuren.
Keurig op tijd plaatste ik de bank naast het overige vuil dat ook op maandagmorgen wordt opgehaald. Het reguliere vuil werd voortvarend in de vuilniswagen gekieperd, maar wat er verder ook gebeurde die dag: de bank bleef onaangeroerd op straat liggen. Ook de volgende dag gebeurde er helemaal niks. Dat vond ik toch wel een beetje te gortig worden en dus stuurde ik een herinneringsmail. Woensdagmiddag, iets over twaalven kwam er een gewone vuilnisauto voorbij die m’n oude bank dan toch eindelijk inlaadde.
Maar daarmee was het verhaaltje nog niet uit. In de loop van die week kreeg in een brief gedateerd 14 november van de Afdeling Informatievoorziening – ja, die bestaat kennelijk echt – dat mijn klacht was ontvangen.
Op 24 november kreeg ik zelfs een mailtje van Lucy van het Huisvuil Inzamelingscentrum. Met de volgende letterlijke tekst:

Geachte W. Oosterbeek,
Ik heb uw klacht mogen ontvangen, mijn dank hiervoor. U schrijft dat u in het weekend van 11 november uw grofvuil heeft aangemeld en dat wij beloofd hebben te komen op de maandag er op. Ik heb dit na laten kijken in ons systeem en ik heb vooralsnog geen melding mogen ontvangen van u op uw naam. Wellicht heeft u nog een bevestigingsnummer gekregen dan zou ik dat graag willen weten.
Wat ik wel weet is dat op 15 november een opruimactie is geweest van gedumpt grofvuil, met onder andere een rieten bankstel. Deze spullen waren niet aangemeld via de goede weg of helemaal niet aangemeld.
U kunt in het vervolg uw grofvuilmelding doen via deze onderstaande link. (Volgt link)
Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
Met vriendelijke groet
Lucy (volgt achternaam)